چاپ سه بعدی چوب

چاپ سه بعدی چوب

چاپگر های سه بعدی امروزه مواد بسیاری را می تواند بسازند، پلیمر ها، فلزات، سرامیک ها و کامپوزیت ها امروزه با مکانیزم های مختلفی چاپ می شوند. اما حالا شرکت Forust که نام آن نیز شبیه کلمه ی جنگل است، پرینتر سه بعدی چوب را ابداع کرده است. این شرکت که یکی از زیر مجموعه های شرکت Desktop Metal آمریکایی می باشد، در سال 2019 تاسیس شد تا برای این هدف تلاش کند.

پرینت سه بعدی چوب چگونه است؟

چاپگر سه بعدی ساخته شده توسط این شرکت، از ضایعات صنایع چوب بری و کاغذ سازی، که همان گرد و غبار سلولوزی می باشند، استفاده می کند. فناوری استفاده شده در این پرینتر سه بعدی، شبیه فرایند بایندرجت می باشد. لایه ای از مواد اولیه به شکل پودری بر روی بستری پخش می شوند و سپس یک دستگاه پاشش چسب، چسب را در نواحی مد نظر پخش می کند. با تکرار این فرانید در لایه های مختلف، قطعه چوبی چاپ می شود.

قطعات چاپ سه بعدی شده در این روش خواصی مشابه با سایر مصنوعات چوبی از خود به نمایش می گذارد. با اعمال فرایند های سطحی و اعمال رنگ های مخصوص، می توان قطعات دکوراسیون داخلی، مبلمان و … را به راحتی چاپ کرد. اهمیت این روش به حفاظت از محیط زیست می باشد. ساخت قطعات چوبی در شکل های پیچیده ضایعات بسیاری را تولید می کند. اما در این روش نه تنها ضایعات تولید نمی شود بلکه از همین ضایعات موجود استفاده می شود و مانع از قطع شدن درختان می شود.

چاپ سه بعدی چوب

شما می توانید در وبسایت این شرکت قطعات چوبی چاپ سه بعدی شده را خریداری کنید و یا طرح های خود را برای چاپ سه بعدی ارسال کنید.

کی می توانیم چوب را چاپ کنیم؟

این فرایند چاپ بر پایه چاپگر های سه بعدی پاشش چسب شرکت متال دسکتاب ساخته شده است. اما هنوز در مورد این که آیا سایر پرینتر های سه بعدی بایندر جت این شرکت می توانند با اندکی تغییرات چوب را چاپ کنند یا خیر اطلاعی در دست نیست.

تا به امروز هرگاه صحبت از چاپ سه بعدی چوب به میان آمده است، استفاده از فیلامنت هایPLA همراه با الیاف چوب بوده است که توسط پرینتر های سه بعدی FDM ساخته می شده اند. آن قطعات در واقع یک کامپوزیت از الیاف چوب و پلیمر بوده است. در حالی که در این روش با توجه به درصد بسیار بالای چوب در قطعه نهایی، محصول چاپ شده بسیار به چوب طبیعی شباهت دارد.

فن آوری ساخت افزایشی هر روز پیشرفت خود را ادامه می دهد، حالا به معرفی چوب به عنوان یکی دیگر از مواد قابل چاپ، گامی دیگر را در رسیدن به جایگاه خود برداشته است.

مطالب پیشنهادی
طراحی برای ساخت افزایشی
وبلاگ

طراحی برای ساخت افزایشی

تاکنون با پرینت سه‌بعدی و مفاهیم مرتبط با آن آشنا شده‌اید. اما احتمالا با «طراحی برای ساخت افزایشی» آشنا نیستید. زمانی که از  ساخت افزایشی

کامل بخوانید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل مطالب