پرینت سه بعدی یک محله در کالیفرنیا در آمریکا

چاپ سه بعدی محله

چاپ سه بعدی هر روز خبرهای حیرت انگیز دیدی از خود به جا می گذارد. کاربرد های پرینت سه بعدی هر روز بیشتر می شود و حالا یکی از بزرگترین پروژه ها خبرساز شده است. دره ی کوچلا به زودی اولین منطقه ی چاپ سه بعدی شده در جهان خواهد بود.

پرینت سه بعدی خانه ها با وجود آنکه هنوز عجیب و تخیلی به نظر می رسد اما آنچنان هم با تجاری شدن آن فاصله ای نداریم. حالا در دره ی کواچلا در کالیفرنیا قرار است یک منطقه مسکونی به صورت کامل با چاپ سه بعدی ساخته شود.

شرکت Palari با همکاری شرکت Mighty Buildings در حال برنامه ریزی برای ساخت این شهرک با 15 پرینتر سه بعدی در یک زمین به مساحت 5 هکتار هستند. بنیان گذار و مدیر عامل شرکت Mighty Buildings، الکسی دوبوف این طرح را ” اولین تحقق چشم انداز آن ها در مورد مسکن آینده” خوانده است. این شرکت معتقد است که 80 درصد فرآیند ساخت یک خانه را به صورت خودکار درآورده است. در روش آن ها 95 درصد زمان ساخت کاهش یافته و 10 برابر ضایعات کمتر در حین فرایند ساخت ایجاد شده است.

این شرکت از موادی استفاده  می کند که به سرعت سفت می شود و اجازه می دهد که دیوار ها، سقف، عایق ها و ویژگی های اضافی در یک مرحله ساخته شوند. چاپگر های این شرکت می تواند در حال حاضر یک خانه تقریبا 32 متر مربعی را در 24 ساعت پرینت کنند. خانه هایی که در این شهرک با پرینتر های سه بعدی ساخته می شوند یک معماری مدرن را دارند و با سه اتاق خواب و دو حمام مساحتی بیش از 130 متر خواهند داشت. این خانه ها به همراه استخر و فضای سبز و حیاط پشتی در حدود 930 متر مربع مساحت خواهند داشت. قیمت این خانه از 950 هزار دلار شروع می شود.

این تنها شهرک چاپ سه بعدی شده نیست.در سال 2019 نیز یک شرکت غیر انتفاعی برای ساخت خانه برای قشر محروم به سراغ ساخت خانه ها با پرینتر های سه بعدی رفته است. در همین حال تا آخر امسال خانه های چاپ سه بعدی شده در آستین تگزاس آماده سکونت خواهند شد.

پرینتر های سه بعدی خانه

بحران مسکن در کالیفرنا همچنان مشوق اصلی برای ساخت اینگونه شهرک ها می باشد. پیش بینی می شود که تا سال 2025 به حدود 3.5 میلیون واحد مسکونی دیگر نیاز باشد. سام روبن بنیانگذار شرکت می گوید در حالی که شرکت با دولت برای چاپ سه بعدی خانه ها برای قشر پایین جامعه صحبت هایی داشته است اما هدف این شرکت در حال حاضر ” میانه ی گمشده” است. او گفته است که میانه ی گمشده امروزه مورد بی مهری قرار گرفته است و معلمان و آتشنشانان کالیفرنیا امروزه نمی توانند در مورد مسکن خود در کالیفرنیا مطمئن باشند.

پرینتر های سه بعدی بتن در ابعاد بزرگ این روزها به راحتی می توانند بخش های قابل توجهی از یک ساختمان کوچک را بسازند. پروژه های بسیاری در این زمینه نیز انجام شده است. از سوی دیگر شاید سایر فناوری ها نظیر پرینت سه بعدی چوب نیز بتواند بخش های چوبی ساختمان هارا نیز بسازد. تکنولوژی پرینتر های سه بعدی روز به روز در حال گسترش است. هر روز کاربرد های جدیدی از آن ها کشف می شود. آنچه که اهمیت دارد توجه به این نکته است که آیا استفاده از پرینتر های سه بعدی از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد یا خیر؟

پرینتر های سه بعدی معایب و مزایای بسیاری دارند(می توانید در این بخش با این مزایا و معایب آشنا شوید) که می توانند در صنایع مختلف به ما کمک کنند. یکی از معایب پرینتر های سه بعدی سرعت ساخت پایین آن ها می باشد. اما در صنعت ساختمان سازی که سرعت در حال حاضر نیز پایین می باشد. پرینتر های سه بعدی می توانند به خوبی نقش افرینی کنند. علی الخصوص در ساخت واحد های فلت و همکف.

نکته ای که در این خصوص اهمیت دارد، سهم بزرگ هزینه های نیروی انسانی در صنعت ساخت و ساز می باشد. پرینتر های سه بعدی می توانند تا حد بسیار خوبی در این هزینه ها صرفه جویی کنند و در کنار سرعت ساخت مناسب این چاپگر های سه بعدی، شاید شاهد کاهش قیمت ساختمان ها در آینده باشیم. هرچند که همچنان فاصله ی زیادی تا آنجا داریم

امروزه اتوماسیون در همه صنایع از اهمیت بالایی برخودار است. سال هاست که در بسیاری از صنایع خطوط تولید و ابزار های پیشرفته جای کارگران را گرفته اند. شاید فرصت آن رسیده است که حالا خانه نیز به صورت اتوماتیک ساخته شوند. این اقدام گام بسیار مهمی در صنعت ساختمان خواهد بود.

 

مطالب پیشنهادی
طراحی برای ساخت افزایشی
وبلاگ

طراحی برای ساخت افزایشی

تاکنون با پرینت سه‌بعدی و مفاهیم مرتبط با آن آشنا شده‌اید. اما احتمالا با «طراحی برای ساخت افزایشی» آشنا نیستید. زمانی که از  ساخت افزایشی

کامل بخوانید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل مطالب